Snart Flytt!

Nu sover Emil så sött i vagnen ute.. så jag tänke passa på att blogga lite innan jag tar tag i städning här hemma! :)
Som sagt är bloggen ingen prioritet nu.. jag känner inte att jag har tid med den på samma sätt nu då man bara vill ta vara på stunden och njuta av att vara mamma. <3 Dessutom är vi snart i husbytar tider! Vi ska flytta till Tomas föräldrahem nu då svärföräldrarna byggt nytt hus nere vid vattnet. De är fortfarande mycket grejer kvar i huset men till veckan ska de vara ganska tömt så vi kan börja tapetsera och fixa! Huset är väldigt fräscht så de som "behöver" (vi vill) göras är att tapetsera och måla om lite så vi får det till vårt eget. Kikat mest på boråstapeter och hittat en hel del fina. Vi har tänkt ha mest neutrala färger så kan man ändra och ha färgklickar på kuddar och gardiner istället. Till sovrummet har vi inte riktigt bestämt vad vi ska ha för tapeter.. Har du nå tips på någon mysig tapet?
 
Flytten känns mestadels jobbig just nu med en liten fisunge,.. då man säkerligen inte kommer kunna hjälpa till så mycket som man vill ^^, Men jag tror att de kommer bli riktigt bra.
 
Gården ovanifrån..Huset till höger närmast vägen är de som svärföräldrarna flyttat och byggt om nere vid vattnet.
 
 
Husets framsida.. I know de är stort.. men desto bättre kan jag få ett helt rum som walkin' closet också blir de nog ett träningsrum. Det kommer nog bli fint! ;>
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eivor Lundberg

Lycka till! Jag minns när vi skulle flytta in i "vårt första hus" Jag var gravid med (Daniel)inflammation i gallblåsan och hamnade på sjukhus. Rudolf raggade ihop sina yngre systrar o de tvättade fönster och torkade ur i garderoberna. Det var bara sy gardiner för mig och sätta upp när jag kom hem. Flytta gick säkert bra med hela släkten i närheten. Jag anlitade mina mostrar som barnvakter åt de två äldsta barnen minns jag. Mamma hade troligtvis minstingen Marianne. Det blir väl mamma som får rycka in någon stund och vara barnvakt om du betror henne,ha,ha. Men jag älskar inte att flytta. Mycket jobb men sen blir det bra.

Svar: Ja tack för lyckönskningarna de blir nog jätte bra ;) ååh lät inte kul med en sån sjukhusvistelse när man har en massa småttingar. Det måste ju ha varit lite värre än vad de är för mig! ;D Men man får nog ändå ta hjälp av släkt i flytten. ;)
Linn Vikberg

2013-07-02 @ 12:25:19
Postat av: Elin

Så spännande med flytt och vilket hus! :-D Dit vill vi komma och hälsa på sen ;-) Men håller med, det ÄR jobbigt att flytta, var ju själv gravid förra sommaren när vi flyttade in.

Vilken stil vill ni ha i sovrummet då? Finns otroligt mycket fina tapeter att välja mellan :-) Vi har från Boråstapeters New classic kollektion i hallen, vardagsrummet och i Sixtens rum. Resten har vi målat. Lycka till och hojta om du vill ha tips ;-) Kram!

Svar: Jaa längtar tills ni kommer och hälsar på Elin! ;D ÅÅh jag vill ha tips och inspiration. Men Tomas vill tvärbestämma.. haha. Först fundera jag på att ha de lite lantligt men sen upptäckte jag när jag kolla i inredningstidningar att jag är nog mer modern! Men jag tänker att man kan blanda lite stilar, ha lite fattigmansilver o vitt tänker de blir mysigt! New Classic kollektionen har utgått ur sortimentet. Funderar på den här som fondvägg http://www.borastapeter.com/sv/kollektion-vintage/tapet-1631/ och jag ska nog ta vara på dina tips.. vitt, gröna växter och silver och lite färg! ;) Kram
Linn Vikberg

2013-07-02 @ 12:59:59
URL: http://familjenvidhavet.blogg.se
Postat av: Therese

Åh så roligt med huset! Nu vill vi ha massa bilder på "renoveringen" och inifrån huset:)

Svar: Snart är de mesta färdig fixat.. de som vi ids göra nu iaf ;D Kommer liiite bilder så småningom när vi flyttat och städat klart. Men var svårt att hinna med att dokumentera när dessa Vikbergare är i farten. De går undan om man säger så. .. ;>
Linn Vikberg

2013-07-02 @ 21:32:31
URL: http://theresebodin.blogg.se
Postat av: Hanna

Åh vad mysigt det ser ut :) Och stor och fin gård! Perfekt då Emil börjar springa runt och busa. Jag har inte märkt någon skillnad på Melissas mage när jag ätit choklad, men dessvärre jordgubbar. Så jordgubbar och stark mat är jag försiktig med :) Hoppas att allt är bra med er!

Svar: Jaa de känns riktigt kul med flytten nu.. Sakerna börjar vara på plats! :) Gården är helt fantastisk men tar sin lilla tid att klippa gräsmattan om man säger så hihi. Jo jag är också lite försiktig med jordgubbar går bra i små mängder. Ja hoppas ni har de fint ni också!
Linn Vikberg

2013-07-03 @ 04:45:14
URL: http://hannaamandaisaksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0