Året 2012

Nu kommer de en liten sammanfattning i ord och bilder av de gångna året! Sammanfattningsvis ett väldigt roligt, spännande och riktigt bra år. Har dock inte varit så flitig med kameran.. ganska tråkigt så här i efterhand. 
Tomas blev "färdig" med sin hemmabyggda traktor. Har dock tillkommit lite förbättringar och finesser i efterhand. Vi köpte "ny" skoter. Jag påbörjade sista terminen på sjuksköterske. Gjorde även fystest och körde Ambulans för första gången i mitt liv. Otroligt spännande!
Jag började jobba lite ströpass på Ambulansen för introduktion inför sommarjobbet. Jag och fina Elin började med vår fantastiska C-uppsats.. otroligt roligt att göra kategorier av textenheter..eller hur var de nu? Roliga, sköna fikapauser hade vi iaf. Februari bjöd faktiskt även på många fina skoterturer trots att de var smällkallt några dagar med minus 40 grader.
C- Uppsatsen blev så gott som klar för examination om jag minns rätt. På skolan hade vi "labbar" för att fräscha upp minnet inför den kommande slutpraktiken.I övrigt bjöd denna månad på fint väder, skoter och pimpelturer.
April..vilken fantastisk månad. Vi började vår sista kurs på utbildningen.. slutpraktiken. Blev placerad på Ortopeden i sunderbyn. Trivdes fantastiskt bra, dock liiite jobbigt att pendla. Men som tur var hade jag Linnea som fin pendlarvän, Guld värt! Mellan praktikdagarna lyckades vi ändå klämma in två fjällsturer med våra vänner. Påsken i Gallajaur och veckan därpå i Tjärnberg! Helt underbart! :) Men gissar på att April i år kan klå detta?
Jag tog min Sjuksköterskeexamen..What a feeling! Otroligt skönt men samtidigt lite vemodigt att inse att vi sköna klasskompisar inte längre skulle träffas på samma sätt. Jag sprang vårruset för första gången.. hade inte sprungit så långt under hela våren men är man tävlingsmänniska så är man. Riktigt roligt! Vi var även och tälta för första gången under detta år. Mysigt.
Jag började mitt första jobb som leg.sjuksköterska.. på Ambulansen! Roligt, spännande och lärorikt. Vi köpte båt av morbror och var ut på många härliga fisketurer.
Tomas lillasyster Julia & Micke gifte sig. Vi hade möhippa för Carro som var bride to be. Jag var grymt sjuk under hela min enda semestervecka och jag fick min livs största Öring i fjälls, mäktiga 2 kg uppskaddad vikt.. hann aldrig väga den innan minken tog den.
Och så kom hösten.. Tomas och Carolina gifte sig. Otroligt vackert och roligt bröllop! Denna månad fick vi även veta att vi skulle få bli föräldrar 2013..har alltid haft lite oregelbunden mens men då brösten började ömma och mensen blev allt mer sen testade vi och fick positivt. Vilken lycka! Jobbade även mina sista pass på ambulansen och började intro på Älvsbykommuns boenden som SSK. Vi hade även turen att bli bjuden på en trevlig kräftskiva med våra fina vänner. BRA månad!
Jag fyllde 23 år. Berättade för våra närmsta att vi väntade barn. Vi hade möhippa för min kusin Tina som gifte sig med Zarko senare samma månad. Svärföräldrarnas husbyggnation gick frammåt. 
Denna månad var de grymt fattigt i mitt fotoalbum.. trisst.. ni får se lite bilder på vårt fina lilla hus då den första snön föll i mitten av oktober. Jag fräscha upp min kalufs hos Mandy med gott resultat (är förövrigt i skrivande stund på tiden att ta tag i nu igen).. Annars bestod den här månaden främst utav jobb och jag var gräsänka eftersom Tomas jobbade i Umeå.
Var ingen bättre fotograf denna månad.. Vi var på RUL och fick se de lilla underverket på bild, började även känna av små sparkar, helt otroligt häftigt! Vi passera även 50% av graviditeten denna månad och lilla bulan blev allt mer synlig. Jag jobbade på och Tomas veckopendlade till Umeå. Blev någon mysig middag hos mina föräldrar och svärisarna. ;) 
Mysigaste månaden på året.. då man får pynta och lyssna på julmusik, tända extra många ljus och äta god middag med nära och kära. Några av månadens roligaste höjdpunkter var att få se Tattarns dansmoves på westernfarm, samt att se Vistträsks egna variant av svansjön. Pappas födelsedag (Julafton) firades hemma hos just mamma och pappa där de bjöds på ett smarrigt julbord och en Tomte i miniatyr. Måste ha varit snäll för fick fina klappar. Nyår spenderades på Ebeneser tillsammans med ett stortgäng och ett ännu större knytkalas. Vet inte om de är för mycket julmat som gjort jag ökat så mycket i bukomfång plötsligt ;) Magen växer verkligen rakt ut. Spännande se vad detta år har att bjuda på..

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh textenheterna... Huu! Men vi fikade oss igenom även det ;-D Jag misstänkte också att jag var gravid p.g.a. ömma bröst - dagen innan slutopponeringen fick jag plus ;-)

Snaart har du din lilla bebis hos dig Linn, finns inget i hela världen som kan beskriva känslan... Du kommer förstå ;-)

Ta hand om dig och magen vännen! <3

Svar: Ja de är ingen dag man glömmer... plus dagen ;) Känns så länge sedan nu C-uppsats och textenheter.. men de är ju bara ett år sen. Mycket hinner hända på ett år! Inte kunde vi då ana att ni skulle ha en vacker liten prins hos er och att jag väntar på en liten bebis. Häftigt!! :D
Linn Vikberg

2013-01-07 @ 20:50:27
Postat av: hanna

Vilket bra år ni har haft :-) Men tänk vad fantastiskt år vi har framför oss nu 2013:-) Overkligt! Jag längtar också tills jag får mäta magen. Sist var bara på skojs skull. Minns inte ens vad jag hade..

Svar: JA ellerhur 2013 kommer nog innehålla de största äventyret hittills i ens liv! ;) Hoppas allt är bra med er o SÖT magen! ^^
Linn Vikberg

2013-01-08 @ 16:19:17
URL: http://hannaamandaisaksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0