• När fick ni reda på att du var gravid? 16 Augusti gjorde jag ett gravtest. Hade redan hunnit misstänka de för hade då symtom så som extremt ömma bröst, mensvärk utan mens och lite illamående.

• Detta gjorde vi efter att ha fått beskedet: Detta var ju en vanlig torsdag. Lyckliga gick vi ut i regnet på en skön promenad i skogen.. kunde inte förstå att de var riktigt sant!

• Beräknat förlossningsdatum: 16 April är det beräknat.

Var det planerat? Ja! ♥

• Berättade för familjen: Vecka 5 fick våra föräldrar veta, på min födelsedag berättade vi för våra syskon var då i vecka 8. Jag har aldrig varit så bra på att hålla glada nyheter! ;)

• Har du mått illa? Ja lite, har kommit väldigt plötsligt. Har i ena studen kunnat uttrycka hur god maten är och i nästa stund rusar jag till toaletten. ;) Som tur är har matlusten infunnit sig på en gång efter åt! haha

• Foglossning? Jo jag har börja känna av lite lättare foglossning ibland. Hoppas de inte blir nå värre!

• Första gången det rörde sig i magen: v 17+6 är första gången jag var riktigt säker på att jag kände de röra på sig. helt fantastiskt. Sen när vi var på RUL såg vi att h*n låg neråt mot min rygg och moderkakan i framvägg så de är väl därför man inte känt av så mycket rörelser ännu.. om de är favoritställningen ;) Såg då däremot att de var gympapass där inne då! Känner nu (v.19) av små sparkar ibland, grymt häftigt!

• Andra krämpor? Lite nästäppa.. och hosta. Känns som jag ständigt är förkyld!

• Cravings: Inget speciellt.. eller kanske har börjat äta mer glass än vanligt och clementiner!

• Avsmak för något? Ja, tappat aptit! Inget är speciellt gott. Kaffe är hemskt.. framkallade extremt illamående bara lukten av de första veckorna och rökt skinka är ingen höjdare.

• Vad tror ni att det blir för kön? Både jag och Tomas tror att de är en liten grabb.. men kan ju ha helt fel. Efter UL har jag börjat tvivla ;)

• Första ultraljudet: Var vi på den 14 November. Helt fantastiskt upplevelse!

• Behöver du kissa ofta? Jo jag har sprungit på toa betydligt oftare än annars.

• Hur mycket har du gått upp i vikt: 3,5 kg ungefär tror jag. Vet inte riktigt vad jag vägde innan då man väger sig sååå sällan!

 


Kommentarer
Postat av: Turis

Jag hade också tidiga foglossningssmärtor. Blödde lite i närheten av v.20 och då sa barnmorskan att det är nog pga att jag har varit för aktiv och foglossningarna brukar komma då vilket kan leda till liten liten blödning. Men det är ingen fara.
Jag avskydde kaffe och allt rökta kött men inte fisk av någon konstig anledning. Sen hatade jag söta saker bara surt surt och surt ville jag ha.

Vi var för levervärdeundersökning idag. Provsvaren kommer på fredag. Oh vi hoppas och ber att allt är som det ska då ska jag få bebisen i januari. Annars får vi lillan nästan vecka (V.36). Be gärna för oss.
Kramar

Svar: Ja vi tänker på er Turran och hoppas att värderna har blivit bättre! Lillan skriver du.. är de en liten tjej? ;) Kramar
Linn Vikberg

2012-11-28 @ 12:46:22
URL: http://www.azeri.blogg.se
Postat av: Turis

Allt är ok. Vi fick provsvaren :) Det glädde oss jätte mycket!
Nja faktiskt vi är inte säkra på om det är tjej eller kille. Jag skrev bara så och fick nu veta att lillan är tjej lillen är kille :P
På första ultraljudet sa läkaren att det kanske är tjej. De sa kanske för att lill*n var inte riktigt vänd mot oss. Men nu när alla ser min mage så tycker läkarna och andra föderskor att det är en pojk mage, och hjärtljudet ligger alltid mellan 135 och 140 på barnmorskebesöken. Så vi får se...
Jag har känslan av en tjej faktiskt :))

2012-12-07 @ 13:35:33
URL: http://www.azeri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0