Ja, jag lever!

Jag har verkligen njutit för fullt av min julledighet nu. Men måste börja göra lite pluggryck nu till veckan så man hinner färdigt med hemtentan och allt! Men ledigheten var verkligen välbehövlig för att hinna ladda upp "batterierna" innan man påbörjar sista terminen på sjuksköterske programmet, T6! SPÄNNANDE!
Tänkte här bjuda på en liten kort sammanfattning av fjolåret i bilder.. tyvärr så fota jag väldigt lite ifjol upptäckte jag nu när jag kolla igenom bilderna! Måste bättra mig i år!
Januari, pluggade jag för fullt inför vår praktiska examination! Pvk, infusion, sug och syrgas hade vi praktisk examination på! Apelsinen på bild fick lite dropp..Den här månaden köpte vi även ny divansoffa har jag för mig! Och jag och Tomas firade 2 år som förlovade!
Februari, hade vi vår första långa praktik inom slutenvården! Mycket lärorikt och roligt!
Mars är alltid en hektisk kalasmånad! Många fyller år och 2011 var inget undantag! ;) Dessutom bjöd denna månad på fint väder och mycket dagar ute med skotern på isen samt fiske. Dessutom beslöt vi brudar i klassen oss för att tillbringa en kväll hos Therese i Piteå vilket var mycket lyckat.. och borde göras om!
I April var jag till den "riktiga" fjällen (Jäckvick) för första gången och förhoppningsvis inte den sista gången. De var otroligt härligt med bra väder, vackert landskap och härliga vänner! Måste göras om. Delar av denna månad spenderades annars till stor del inlåst inomhus på min praktik som var på rättspsykiatrin i Öjebyn. Mycket lärorikt! Under de lediga stunderna drog vi ofta iväg på äventyr med skoter eller fyrhjuling! Våren är härlig!
Maj månad målades huset om, morrötter och sallad såddes och potatis sattes! Inte bara vårat hus målades om..även svärmor och svärfars! och nog hittade man röd och vit färg i håret ett bra tag därefter.... Under den här månaden hade vi även vår geriatriska praktik och jag blev placerad på Ugglan i Älvsbyn!
Juni månad fick vi "sommarlov" så jag och morsan tog en sistaminuten till Alanya en vecka! Grymt härligt! I slutet av Juni började jag mitt sommarjobb på distriktet.. som var otroligt lärorikt och roligt!
Juli bjöd på jobb, sol, bad, fyrhjulingstrippar och tvillingar! Olle och Lisa fick då två små underbart fina flickor. Dessutom firade vi tvåårig bröllopsdag!
Augusti lade jag ner mitt fotointresse verkar de som.. haha hittade endast tre bilder på datorn, detta var den enda dugliga! ;) Jag jobbade på för fullt och trivdes som fisken i vattnet.. Denna månad fick vistträsk tillökning av två flickor av Sara & Magnus och Tomas fick även ett litet sött syskonbarn till!:)
September blev jag hela 22 år gammal! Näst sista terminen som sjuksköterskestudent påbörjades också med en oerhört vetenskaplig kurs som jag är glad att jag lagt bakom mig! Dennis och Anna fick sig en liten pojk denna månad. Den här månaden påbörjades Tomas eltraktor projekt!
Oktober är också en riktig kalas månad många som fyller år och mycket tårta! Den andra vetenskapliga påbörjades och tenterades denna månad.
I November läste vi nog utbildningens klart roligaste kurs i Akutsjukvård! Denna månad bestod av mycket hård pluggning men samtidigt lyckades vi klämma in trevliga kvällar och utflykter.. var till Skellefteå på Elsies dop och åkte skrillor på sjön! ;) Den här månaden införskaffade min storebror en söt liten hund!
December är den mörkaste men absolut bland de mysigaste månaderna på året. Tända ljus, stämningsfull musik, umgås med släkt och vänner! December har verkligen varit en lugn och härligt månad med nära och kära!
Nyår.. spenderades på EFS i Vistträsk! Riktigt trevlig och rolig kväll fylld me skratt! :D
Har stora förväntningar på de kommande året....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0