Graviditetspenning.

 
Så otroligt skönt. Länge velande om jag skulle ansöka om graviditetspenning eller ej då tanken först var att arbeta så länge som möjligt. Men de började kännas för tungt..så jag lämna in en väldigt sen ansökan i mitten av februari. Jag var välmedveten om att försäkringskassan har en handläggningstid på 30 dagar från och med ansökan kommer in. Allt har bara varit så tjorvigt eftersom jag arbetat som timvikarie med olika löner och timmar varje månad..man ska då räkna ut ett snitt på årsinkomst och antal timmar på ett år för räkna ut SGI (sjukpenning grundande inkomsten). Detta gjorde att de tog ett tag innan jag orka ta tag i saken. Blev dock positivt överraskad av försäkringskassan när detta beslut trillade ner i postlådan ca 2 veckor efter att jag ansökt om graviditetspenning.
 
Tack och lov räknades mitt jobb som fysiskt tungt.. vilket de är jobba som SSK i kommunen nu. Stressigt och tungt. Har legat som halvdöd i soffan efter en arbetsdag. Så de var vääldigt skönt när detta blev beviljat. Känner hur kroppen verkligen behöver återhämta och vila upp sig. Sovit middag och lagt mig tidigt varje dag den senaste veckan. Otroligt välbehövligt. 
 
Jaaa.. tack Gode Gud och tack försäkringskassan! Hört många som måste brottas med dom för att få igenom det. Var så skönt få de beviljat på en gång... är ju trots allt bara 42 dagar kvar till BF nu.. <3

Kommentarer
Postat av: Johanna - Mamma Till Lilly

Skönt att det inte krånglade en massa! Börjar ju faktiskt närma sig för eran bebis nu:)

Svar: Ja verkligen! :) Tänkte på de nu i veckan.. är idag i v. 34+5.. de blev väl kejsarsnitt för er v.34+6? Kanske borde börja packa BB-väskan nu..haha. Längtar så tills man får träffa de lilla livet!
Linn Vikberg

2013-03-05 @ 22:17:17
URL: http://johannaastenvall.blogg.se
Postat av: Elin

Så skönt! Passa på och var ledig och vila upp dig, du är du värd!

Svar: Ja, otroligt skönt! Inte så dum tid att vara ledig på.. fina soliga dagar. :) Bara synd att man inte orkar med några längre promenader.
Linn Vikberg

2013-03-05 @ 23:11:39
Postat av: Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Såklart att du ska vara hemma nu och bara vila upp dig det sista :) Jag sökte ju också och inga problem där heller, tur det. För somsagt så har man ju hört vissa stackare som måste jobba trots tungt arbete..

Åh vad nära det börjar bli :D

Svar: Ja, de känns verkligen som rätt beslut. Speciellt nu när man börjat sova sämre om nätterna. Alla borde ha rätt till att få vara hemma och vila upp sig sista månaden tycker jag oavsett arbete. Man behöver verkligen de! Ja ännu närmare för eran del.. spännande tider! ^^,
Linn Vikberg

2013-03-06 @ 19:45:31
URL: http://idamli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0