Bärsele eller bärsjal?

Har tittat runt på olika hemsidor och forum på olika bärselar och bärsjalar. Men jag kan inte bestämma mig för vad som är bäst! Tänkte de är en bra investering så man kan ha bebis nära men ändå händerna fria till att göra lite saker samtidigt. Den bärsele jag tror passar oss bäst är Babybjörns miracle sele, verkar väldigt behaglig och bra kvalitet. Men då är de på många forum folk istället rekomenderar bärsjal för att man bär barnet på ett bättre sätt än i en sele då de fort blir jobbigt för rygg och bäcken. Stämmer detta? och vilken slags bärsjal ska man köpa i så fall? 
 
Klurigt klurigt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Bärsjal! Jag har provat båda och rekommenderar helt klart bärsjalen. Vi hade en sino looma ( tror jag att den heter) som vi var jättenöjda med.

Svar: Kan tänka mig de är mysigt använda bärsjal i början när dom är riktigt små. Lina sa att hon inte använder den något till Emilia nu så vi skulle få ta hem och prova med den. ;)
Linn Vikberg

2013-04-12 @ 16:04:46
Postat av: Marie Nilsson

Det stämmer! Barnet ska sitta med rumpan lägre än knäna(grodposition) för att inte belasta ljumskarna och ryggen. Men jag har burit mina i babybjörn när de varit spädbarn, då är dom ju ändå så lätta och små(dom sitter bättre i babybjörn om dom är små, anläggningsytan mellan benen är bredare men ju längre barnet blir, desto mer släpper man ut selen i grenen och då blir den biten tunnare och tunnare, dvs mer tryck)) och det är ju bara korta stunder i den åldern. Sedan investerade vi i en ergo barnsele. Samma princip och ergonomiska bärposition som med en sele, men enkel att ta på och av med spännen :) Vi använde den dagligen barnens första två år och nu används den fortfarande ibland. Även Arvid 4 år kan sitta ergonomiskt i den om det kniper :)

Svar: Tack för tipset! Riktigt bra få höra hur de fungerar rent praktiskt och för-och nackdelar med de olika. Den där ergobarnselen verkar faktiskt vara något att investera i! ;)
Linn Vikberg

2013-04-13 @ 18:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0