Jag längtar..

Ibland känns det som att man bara väntar på att livet ska börja. Att man befinner sig på en transportsträcka.. dock en väldigt trevlig sådan många stunder! Fina klasskompisar som förgyller ens vardag i "skolbänken" som peppar en att härda ut att läsa om tråkiga forskningsmetoder... Vi har börjat nästa kurs i veckan vi ssk studenter,T5. O0071H - Att leva med sjukdom heter kursen.. men det är en förklädd kvalitativforsknings-metods kurs.....VISST LÄT DE KUL?! inte nog med att vi just läst en kurs i kvantitativforskningmetoder.

Jag hade funnit det mycket mer givande att repetera praktiska moment som katetersättning, portspolning och att sätta PVK.. men men den kvalitativa forskningen ska nog göra mig till en mycket bättre sjuksköterska (?!) Att förstå människors upplevelser vid olika sjukdomstillstånd och att kunna sätta sig in i deras situation, det är viktigt! Men vi lär oss ju egentligen bara att kritiskt granska forsknings artiklar.

Som jag längtar tills jag får byta ut min skylt till: Linn Leg. sjuksköterska (Jag har den redan hemma i smyckeslådan..legat där sedan Termin 1, he he)
Jag längtar tillbaka till jobbet.. mitt underbara sommarjobb. Försöker intala mig själv att jag snart är där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0