Planering och beslutsångest.

Åh bloggsuget har inte infunnit sig ännu. Tänkte faktiskt precis ta fram kameran för att visa upp er huset nu men då hade den slut ström! Hade visst glömt den på senast.. dessutom måste jag städa upp lite innan ni får se. Jag städade ju igår men då hade vi familjen Ohlson på besök.. och oj oj vad Millie stökade till de! ;D 
Eller så inte.. hon skötte sig exemplariskt lämnade bara lite dregel på golvet de är alla Emils grejer som är uspridda här och där leksaker och kläder. Inte så värt farligt men lär säkert hinna bli värre innan kameran har laddat färdigt. ;) 
 
Nu ligger de lilla monstret och sover.. smeknamnet pga hans nya monsterläten då han pratar! Jag sitter och funderar hit och dit kring barnvälsignelsen och vinterbäddningen i vagnen.. och kommer knappt någon vart!
 
Vi ska ha barnvälsignelse för Emil. Varken jag eller min make är speciellt bra planeringsmänniskor.. så därför har vi ännu inte hunnit ha någon välsignelse för honom. Nu på fredag blir han hela 5 månader gammal(!) och jag börjar känna att de är högtid att ta tag i planeringen så han inte hinner bli för tung och rädd för folk! Så nu sitter jag och goolgar för att hitta låtar och inspiration till detta.. inte de enklaste! Men ett mästerverk av Nicklas Hallman ska vi nog ha.. Har du något tips på någon fin sång?
 
 
 
Sen vad de gäller bäddningen.. i vinter kommer de bli aktuellt att byta till sittdelen på vagnen men tyvärr följde de inte med någon fotsäck till den.  Det är gode bra att ha mot vind och snö därför funderar jag på att köpa en sån (lär ju inte gå hitta i rätt färg då vagnen är från 2008). Men jag vill ju gärna ha en åkpåse också då den vi har nu är 30 år gammal och inte har några hål för selen... men det är de ju en djungel av åkpåsar! hejochhå.. fundera på en påse jag sett på blocket de är något familjeföretag i kalix som syr annars fundera jag även på en voksi eller bozz.. Jag får beslutsångest och kan inte köpa något.. Hur bäddar ni i vinter för era små?

Kommentarer
Postat av: Hanna-Mamma till Melissa

Så fin höstbild på Emil! Vi kommer också byta till sittdelen i vinter. Melissa har en åkpåse från Elodie Details som är otroligt varm. Den + fleeceoverallen har hon nu och sen i vinter då det inte är jätte kallt. När den riktiga vintern kommer, kommer hon att åka i täckoverallen, antingen i åkpåsen ( om hon rymms)eller så med en varm filt. Alltid lite klurigt att veta hur varmt/kallt det är för dom små liven.

2013-10-06 @ 21:04:36
URL: http://hannaamandaisaksson.blogg.se
Postat av: Elin

Vi har också en Elodie details, hade den redan förra vintern när Sigge låg i liggdelen men den funkar perfekt till sittdelen nu med 😊 Den här har vi: http://m.babyshop.se/akpasar/s/685#page=3

2013-11-28 @ 23:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0