Vecka 35

 Har gått in i vecka 35 (34+0). Nu är de en spännande tid! 
 
Bebisen: Är nu omkring 45 cm lång från topp till tå och väger ca 2,6 kg. Det centrala nervsystemet mognar klart och matsmältningsapparaten är nästan färdigutvecklad. Barnet fortsätter att lägga på sig i vikt. Barnet fyller ut nästan hela livmodern och har inte mycket utrymme alls.
 
Kroppen: Livmoderns övre del har nu vuxit ungefär 15 cm ovanför naveln och din viktökning ligger sannolikt omkring 10.8 till 13 kg. De flesta kvinnor börjar känna rejält sig tunga och otympliga och börjar tänka "ska bebisen aldrig komma ut?". Vissa får problem med att äta och att andas djupt. Det kan då vara bra att äta lite men ofta för att inte ytterligare öka sitt obehag. Om det känns tungt just nu, håll ut! Det är bara några få veckor kvar och alla besvär och obehag kommer snart att få sin belöning! Info från blimamma.se

 

Mina tankar: Jag har just påbörjat min första vecka som ledig eftersom jag fått beviljad graviditetspenning. Och jag är tröttare än någonsin känns de som.. haha. Sover och vilar som mest, trött i fötter, fogar och ryggen. Så fantastiskt skönt att få vara hemma och ta allt i sin egen takt. Har börjat tvätta upp bebis kläder och sängkläder. Tagit ut lite recpet på mat som passar att frysa in.. tänker de kan va en bra idé tills då bebis kommer + kul sätt att fördriva tiden på. Har du kanske nå bra tips på någon maträtt? Bebis rör då på sig fortfarande mycket trots h*n är fixerad.. rumpan under revbenen små sparkar mot högersidan och hicka. Åååh är så nyfiken på vem de är där inne.. :)

 

Lillkulan. <3

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser att du fått en hormonrand å då brukar "dom" ju säga att det är en flicka. I mitt fall så stämde det då iaf :) Ser fram emot resultatet med spänning ;)

Svar: Jaa jag har fått en sån där rand. Har dock hör motsatsen att de ska vara en kille när den randen går över naveln. Men de är ju myter.. läste en "skrockenkät" som där visade på att de i lika många fall var en flicka som en pojke. ;) Men de är ju roligt att spekulera.. ser också fram emot resultatet. :D
Linn Vikberg

2013-03-10 @ 12:49:21
Postat av: Hanna

Men åh..söt magen! :-) Jag har också börjat ana en hormonrand på min mage. Fast tror som du skrev,att de varierar och olika mellan vilket kön det än är. Men jag håller fast vid min gissning ;-)

Svar: hihi.. ja de blir spännande se om du har gissat rätt ;) Man kanske borde börja dra ihop en gissningstävling på bloggen snart? ;)
Linn Vikberg

2013-03-15 @ 22:44:40
URL: http://hannaamandaisaksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0