Vecka 21

 

Barnet: har nu alla sina kroppsdelar på plats och ligger och samlar på sig mer fett som näringsreserv. Det har blivit ungefär 26 centimeter långt och ökat i vikt till omkring 400 gram. Ytteröronen börjar få sin slutgiltiga form och sitter nu på rätt plats på fostrets huvud. Fostret kan höra och reagerar på både ljud och ljus. Livet i livmodern är inte ansträngande för fostret, det lever i ett viktlöst tillstånd och behöver inte göra av med mycket energi. Det är fortfarande väldigt outvecklat och skulle inte kunna överleva utanför mammans mage. Information från 1177 graviditetskalender.

 
Nu har halvatiden av graviditeten passerat! En milstolpe. Tiden har nu gått helt tokigt fort tycker jag.. är snart på tiden att börja köpa på sig saker till de lilla livet. De är så häftigt när man får känna dom små sparkarna och rörelserna! De är dock inte såå ofta ännu. Man är väl inte nog uppmärksam när man jobbar och står i. I natt väntar ett arbetspass.. så jag har vänt lite på dygnet för att orka med att jobba! Kanske den lilla krabaten rör sig mer nattetid? ;) Nu snöar de äntligen ute.. såg att jag smyg satt upp en stjärna förra året redan den här tiden så... idag ska jag nog i alla fall städa undan så att julsakerna får plats. :)

Kommentarer
Postat av: sofie

halvvägs! grattis ;D

Svar: Tack!! ;)
Linn Vikberg

2012-11-28 @ 23:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0