150 vackra ♥ slag

Nu är de jul här i vårt hus.. älskade årstid.. spenderade första avdent på jobbet blir att jobba även hela denna helg liksom nästa! Räknade ihop att jag har ca 70 h på obekväm arbetstid. Kvällar/helger och nätter. Men jag trivs fakiskt bra med de. Trivs på mitt jobb och känner inte av några krämpor ännu. Eller jo lite trött i rygg och bäcken är man mot kvällarna.. tur de finns hissar! ;D
 
Jag har nu gått in i v.22 (21+2). Var till BM igår och fick lyssna på bebis hjärtljud för första gången! Så häftigt och mysigt.. 150 vackra slag i minuten. De talar väl för en tjej enligt vissa klyschor. Morsan sa dock att min storebror skulle enligt de ha varit en tjej hela tiden i magen. ;) Så jag tror inte så stenhårt på de. Har fortfarande en känsla av att de är en liten grabb men man vet aldrig! Hur har de varit för er? har era flickor i regel haft över 140 och grabbar under 140? 
 
Jag hade lite lågt hb.. så nu blir de att börja äta järntabletter.. huvva. hoppas inte på nå jobbiga biverkningar. Ska nu snöra ihop nå lunch och göra mig iordning för kvällsarbete.. Ha de fint vänner!
 

Kommentarer
Postat av: Mamma Evelina

På Meja stämde de att de var en tjej. Hjärslagen låg eftast kring 150 :) Och med oss tre syskon har de stämt för min mamma.

Jag tror ni får en tjej. Inte pga hjärtljuden, utan att de bara kändes så. Men jag brukar oftast ha fel ;)

Svar: Ja de blir ju kul att följa och se om de stämmer eller om de varierar mycket, har ju bara hunnit lyssna en gång. :) Men jag har faktiskt också fått en känsla de kanske är en tjej.. de var egentligen efter UL när vi fick se en liten skymt av ansiktet. Men kan ju lika gärna va en grabb. Blir en riktigt rolig överraskning!
Linn Vikberg

2012-12-07 @ 14:19:36
URL: http://Loon.blogg.se
Postat av: Hanna

När vi lyssna på hjärthjuden sist låg dom på 160 snabba slag :-) Enligt UL trodde dom att det var en liten tös men man vet ju aldrig! :-) Jag har inte kännt några biverkningar alls av mina järntabletter. Hoppas du också slipper :-)

Svar: Oj de picka på riktigt fort då lillhjärtat. :) Nä man vet ju aldrig helt säkert men jag har faktiskt en känsla av att du bär på en liten tjej. Men jag kan ju ha fel! Jag fick riktigt mycket magknip av Niferex, så har slutat äta dom. Ska nog prova med annat.. men jag hade inte så dåligt hb ännu.
Linn Vikberg

2012-12-07 @ 14:43:58
URL: http://hannaamandaisaksson.blogg.se
Postat av: Elin

Våra tjejer har som sagt haft både hög och låg puls, men oftast hög när jag tänker efter. Niferex som skulle vara så bra fick jag fruktansvärd magknip av, men duroferon funkade bra!

Svar: Ja .. man kan nog inte gå efter hur hjärtslagen är... Men de är ju roligt att spekulera. ;) Jag fick också fruktansvärd magknip av Niferex. Funderar på börja med Duoferon istället.. eller helt enkelt äta massor med kött, spenat och c-vitamin! ;)
Linn Vikberg

2012-12-07 @ 15:45:29
Postat av: Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Finns en hel del klyschor ;) På andra stämmer det in, på andra inte. Vår grabb har haft hjärtslag både vad säger en kille och tjej, BM sa att han sparkat precis vid tillfället och därför fått högre :)

http://idamli.blogg.se/2012/december/klyschor.html#comment

Svar: Ja precis har bebis precis busat i magen så är de klart hjärtslagen blir snabbare! :) jag har bara hunnit lyssna på <3 en gång.. så får väl se om de varierar mer senare. Kändes ändå väldigt lugnt i magen då vi lyssnade. Roliga klyschor enligt dem är de 50% flicka 50% pojke för min del.. haha men de är ju roligt att spekulera.
Linn Vikberg

2012-12-07 @ 17:33:16
URL: http://idamli.blogg.se
Postat av: sofie

Riktigt bra med ob då! :)
Jag tar niferex och har inte fått några biverkningar. Min bm sa att en del kan börja må illa av dom så jag tar dom alltid innan jag ska sova ;)

Svar: Jag hade också blivit tipsad om niferex! Men prövade äta dom och fick riktig magknip varje gång jag tagit dem.. så jag sluta. Ska pröva med Duoferon istället kanske mår bättre på dom. Annars får jag äta maaassor med kött, broccoli, spenat och c-vitamin! ;)
Linn Vikberg

2012-12-08 @ 01:15:35
Postat av: Johanna - Mamma till Lilly

Lilly låg alltid över 150 förutom en gång:) så för oss stämde det.

Svar: Okej.. blir ju spännande då se om de kommer variera eller om hjärtslagen ligger "stabilt". Man är ju sååå nyfiken på vem som ligger där inne.. men de kommer bli en så rolig överraskning!
Linn Vikberg

2012-12-11 @ 19:17:46
URL: http://Http://www.johannaastenvall.blogg.se
Postat av: Elin

Sigges hjärta slog mellan 140-145 varje gång vi lyssnade :-) Jag åt också Niferex men slapp biverkningar som tur var. Åt Duroferon innan jag blev gravid när jag varit och gett blod också men de är inte lika "snälla" mot magen har jag hört. Men testa att dricka mycket vatten, ät linfrön och plommon så kanske det funkar ändå!

Svar: Blir spännande att följa hur hjärtfrekvensen ligger..Verkar ju ändå stämma för ganska många! ;) Vi har ett stetoskop här hemma för att lyssna själva.. men har inte lyckats hitta rätt. Blir nog lättare ju större bäbis blir.
Linn Vikberg

2012-12-23 @ 10:03:24
URL: http://elinhjartaerik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0