Jag är rätt flexibel!

När jag slog igen mina skinngardiner för ögonen igår kväll hade jag den här dagen ganska noga uträknad. Planen var att baka något bröd, städa och kratta gården för att göra min underbara Man lite extra glad en vanlig Mådag.
Redan klockan 7.10 förändras min dag den planerade sovmorgonen förstörs genom att telefonen ringer och displayen visar dolt nummer. Bäst att svara tänker jag.. Jag harklar mig och försöker låta som jag varit vaken länge men misslyckas rätt snabbt. Jag svarar med en hemskt skrovlig stämma: Gooodmorgon!
Det var Tandhygienisten som ville ändra min tid till den 7 juni istället (Bra, då kan jag åka utomlands vecka 22). ;) Men varför ringa klockan 7.10?!
När jag sen sitter och funderar över vilket bröd jag ska baka ringer Tomas och ger mig ett uppdrag som förändrar hela min Dag!

Klockan 10.00 står jag utanför Håkans bilservice, men som tur är med min fina mor vid min sida. Medans AC-gasen fylldes på och kontrollerades slog vi ihjäl några timmar genom att bli lite fattigare. Jag hittade mig en liten söt kruka och ros på floristen till min hjärtan på tråd.



Därefter drog vi vidare till Boden för att göra stan! Så nu har jag äntligen sprättat mitt presentkort på Önska. Jag är sååå nöjd med mina köp! Det blev 6 par te/kaffe muggar av Rörstands serie Swedish Grace, en elvisp från bodum och en liten matvåg.





Vår gammla visp var är nå ärvegods som Tomas fått, orange och vit och sliten.. ganska stor skillnad med denna!! Mer power än gammeln. ;) Blev dock hysteriskt sugen på en kitchen aid också.. Vad tycker ni är det värt pengarna??

Nu blir det att njuta av en varm tekopp ur ny kopparna och prova på det nya äppelteet jag fick av kusin Tina som hon köpt i Turkiet!



Men som sagt.. jag kan vara rätt flexibel. Planer ändras snabbt. Det blev varken bröd, krattning eller städning (konstigt nog.. de som är så kul) och middagen var inte ens klar än han kom hem. Men Tomas var glad ändå, AC:n verkar fungera som den ska och han gilla även våra nya tillskott till köket!

Imorgon väntar nya äventyr.. man vet aldrig vad som kan hända. På Ugglan ska jag då befinna mig.. tror jag!
Ha de fint vänner. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0