Spindeldödarn.

Jag har i veckan titulerat mig som spindeldödare. Det började på skolan när jag gick på toaletten och fann VÄRLDENS största spindelnät i ett hörn.. jag spanade förståss överallt för att inte det flerbenta otäcka djuret befanns sig i närheten och jag skyndade mig ut med skräckslagen min. Mina vänner såg lite frågande på mig och undrade vad som orsakat de bekymrade ansiktsuttrycket. Jag började då att beskriva det gigantiska spindelnätet och förklarade att jag faktiskt brukar bli anlitad till att döda spindlar...Det är sant.. folk har faktiskt ropat på mig för att jag ska rycka in och föra spindeln till den sista vilan.

Idag blev jag dock överrumplad mer än en gång... jag satt på toaletten och när jag tittar upp så hänger en STOR spindel i en liten tråd ca 30 cm över mitt huvud. PRECIS OVANFÖR MIG!! Jag skrek gode ordentligt vilket gjorde att spindeln fick för sig att attackera mig (?!!!) han gled ner för sin tråd närmare mig vilket  medförde ett allt högre och gällare skrik och jag skynda mig ut ur rummet!

Dödandet gick ändå ganska smidigt till... som "tur" var ju spindeln precis ovanför toalettstolen vilket gjorde att spindeltråden kunde enkelt "kapas" av med fingrarna så att Spindeln föll till en säker död.

Den andra spindeln dödades enkelt med min fot samt skosula som hjälpmedel mot köksgolvet..

Konstigt att de börjat dyka upp så mycket spindlar. Men kanske ändå är ett gott tecken, folk säger att man troligtvis inte har nå mögel i huset då man har spindlar som husdjur! ;) Det gäller att se de positivt.. jag kan nu dessutom lägga till dessa avrättningar på mitt CV som spindeldödare. Det är bara att Du hör av dig till mig om du behöver hjälp! ;D




Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahaha jag ser dig framför mig med karatenävar som hugger ner näten och spindlarna... Ninja-Linn!!

2011-09-05 @ 22:42:07
URL: http://nanahope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0